تحلیلگران: قیمت بیت کوین به محدوده «خروج از بازار» رسیده است

بسیاری از تحلیلگران بازار ارز دیجیتال انتظار دارند قیمت بیت کوین در ادامه به محدوده ۴۰,۰۰۰ دلار سقوط کرده و این سطح یک بار دیگر سرنوشت بازار را مشخص کند. علاوه بر این، به‌گفته آنها بیت کوین اکنون در موقعیتی قرار گرفته است که بخش قابل‌توجهی از معامله‌گران تمایل دارند برای پیشگیری از ضررهای بیشتر موقتاً از بازار خارج شوند.

به گزارش کوین تلگراف، روند قیمتی بیت کوین همچنان سرمایه‌گذاران را درگیر خود کرده است. با توجه به نگرانی‌های موجود در زمینه وضعیت اقتصادی جهان و افزایش تورم، فعالان بازار انتظار دارند افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا آسیب بیشتری به این بازار وارد کند.

هفته گذشته، بیت کوین رشد ۲۰ درصدی خود را از محدوده ۳۷,۰۰۰ دلار شروع کرد و سپس در ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) در نزدیکی ناحیه حمایتی ۴۳,۰۰۰ دلار متوقف شد.

تحلیلگران: قیمت بیت کوین به محدوده «خروج از بازار» رسیده است
نمودار قیمت بیت کوین (نمای ۱ روزه بازار بیت کوین/ تتر).

احتمال سقوط مجدد قیمت به ۴۰ هزار دلار

تحلیلگر و معامله‌گری با نام مستعار کریپتو اد ان‌ال (Crypto_Ed_NL) نمودار زیر را در توییتر منتشر کرد و توضیح داد که در چه صورتی روند بیت کوین می‌تواند صعودی یا نزولی شود.

تحلیلگران: قیمت بیت کوین به محدوده «خروج از بازار» رسیده است
نمودار قیمت بیت کوین؛ تحلیل کریپتو اد ان‌ال از نمای ۴ ساعته بازار بیت کوین/ تتر.

او در این باره گفته است:

با بررسی نمودار به‌روزرسانی‌شده بیت کوین متوجه می‌شویم که هیچ‌چیزی تغییر نکرده است. فکر می‌کنم قیمت بیت کوین به‌سمت ۴۰,۰۰۰ دلار حرکت کند. اگر در این ناحیه از آن حمایت شود، به‌سمت ۴۸,۰۰۰ دلار جهش می‌کند و اگر حمایتش را از دست بدهد، قیمت آن بیشتر کاهش می‌یابد.

تلاقی سطوح مقاومتی بیت کوین

طبق مقاله جدید مؤسسه تحقیقاتی دلفی دیجیتال (Delphi Digital)، در سطوح فعلی بیت کوین، معامله‌گران این ارز دیجیتال را با خشم شدیدی معامله می‌کنند. بخش عمده‌ای از افزایش تمایل آنها ممکن است به‌خاطر رشد ۱۲,۰۰۰ دلاری قیمت بیت کوین نسبت به کف ۴ فوریه (۱۵ بهمن) به وجود آمده باشد. طبق توضیحات این مؤسسه، بیت کوین اکنون با یک مقاومت خاص مواجه است که در بازه‌های زمانی مختلف دیده می‌شود.

با توجه به اینکه قیمت بیت کوین به مقاومت روزانه، هفتگی و ماهانه خود نزدیک می‌شود، تحلیلگران دلفی دیجیتال توضیح می‌دهند که این ناحیه از نظر تمام فعالان بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند سقف کانال بیت کوین باشد. در این صورت، به‌خاطر اینکه در این ناحیه چند مقاومت به هم برخورد کرده‌اند و نیز تحت‌تأثیر سرعت و بزرگی حرکت نزولی اخیر، می‌توان انتظار داشت که در این ناحیه معامله‌گران به فکر خروج از بازار و کاهش ریسک موقعیت‌های معاملاتی خود بیفتند.

تحلیلگران: قیمت بیت کوین به محدوده «خروج از بازار» رسیده است
نمودار هشت‌ساعته قیمت بیت کوین به دلار

این شرکت تأکید کرده است که در ناحیه ۴۰,۰۰۰ تا ۴۱,۰۰۰ دلار، بیت کوین با حمایت قابل‌توجهی مواجه می‌شود. حمایت بعدی آن هم در ناحیه ۳۸,۵۰۰ دلار قرار دارد.

طبق گفته‌های دلفی دیجیتال، اگر بیت کوین وارد روند نزولی شود، اولین مقاومت پیش‌روی آن ناحیه ۴۶,۰۰۰ تا ۴۸,۰۰۰ دلار خواهد بود.

در این‌ گزارش گفته شده است:

انتظار می‌رود در این ناحیه، عرضه (فروش) با توجه به وضعیت نمودار در بازه‌های زمانی روزانه، هفتگی و ماهانه زیاد شود؛ در نتیجه احتمالاً مقاومت زیادی در این سطح وجود دارد. اگر بیت کوین بتواند از این سطح عبور کند، احتمال این وجود دارد که تا ۵۰,۰۰۰ دلار رشد کند.

علاوه‌ بر این، دلفی دیجیتال توضیح داده است که با بازگشت نسبی بازار، جریان سرمایه سرمایه‌گذاران نهادی هم در چند هفته گذشته مثبت بوده است.

تحلیلگران: قیمت بیت کوین به محدوده «خروج از بازار» رسیده است
جریان سرمایه ماهانه صندق‌های سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال

طبق داده‌های سایت دلفی دیجیتال، شرکت گری‌اسکیل (Grayscale) بزرگترین سرمایه‌گذار نهادی بازار است و ۶۵ درصد از دارایی‌های مربوط به سرمایه‌گذاران سازمانی را در اختیار دارد. با این حال، این شرکت پیش‌بینی کرده است که شرایط موجود تغییر می‌کند.

دلفی دیجیتال در گزارش خود گفته است:

اگر بیت کوین و اتریوم را در نظر نگیریم، بایننس کوین و صندوق‌های مبتنی بر آن، همچنان بیشترین حجم دارایی تحت مدیریت را جذب کرده‌اند. علاوه بر این، به‌ نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاران نهادی به ارزهای دیجیتالی مثل سولانا هم علاقه‌مند شده‌اند.

الگوی صعودی روی نمودار

معامله‌گر دیگری با نام مستعار آی اَم کریپتو ولف (IamCryptoWolf) نمودار زیر را در توییتر منتشر و مسیر احتمالی بیت کوین را پیش‌بینی کرده است.

تحلیلگران: قیمت بیت کوین به محدوده «خروج از بازار» رسیده است
نمودار یک‌روزه قیمت بیت کوین به دلار

او گفته است:

همه می‌گویند قیمت بیت کوین به ۴۶,۰۰۰ دلار می‌رسد. اگر بیت کوین از الگوی سروشانه معکوس تبعیت کند چه؟ در این صورت قیمت آن اول به ۵۰,۰۰۰ دلار، بعد به ۴۶,۰۰۰ دلار و سپس به ۶۰,۰۰۰ دلار می‌رسد.

ashnaexchangeAdminAsh

Read Previous

هشدار تحلیلگری که سقوط ۲۰۱۸ را پیش‌بینی کرده بود: بازار نزولی به این زودی‌‌ها تمام نمی‌شود

Read Next

بیت کوین چیست؟

Leave a Reply

Your email address will not be published.

*

code